Rzemiosło i wiedza, zdobyte przez ponad 30 lat doświadczeń, łączą się z wrodzonym dążeniem do innowacyjnego projektowania, technologii i estetyki, oficjalnie zaznaczając wejście marki w sektor superjachtów: jest to premiera Pershinga 140, nowego okrętu flagowego marki i pierwszego Pershinga wyprodukowanego z aluminium.
Nowy 140-stopowy jacht, będący wynikiem współpracy architekta Fulvio De Simoni, Komitetu Strategii Produktowej Grupy Ferretti (kierowanego przez inżyniera Piero Ferrari) oraz Działu Inżynierii Grupy, jest pierwszym Pershingiem wyprodukowanym w stoczni Ferretti Group Superyacht Yard w Ankonie. Rozłożony na 3 przestronne pokłady, nowy okręt flagowy emanuje sprawnością na wodzie, prezentując “dreszczyk emocji”, który może zaoferować tylko Pershing.
Filozofia
Filozofia projektu opiera się na chęci utrzymania niezrównanych osiągów Pershinga, aczkolwiek przy zachowaniu innych wag i wymiarów klasowych: takich, jakie posiada superjacht. Platforma kadłuba została zaprojektowana specjalnie z myślą o wysokich osiągach, charakteryzując się doskonałymi właściwościami hydrodynamicznymi przy dużych prędkościach oraz napędem z czterech silników MTU 16V2000 M96L, każdy o mocy 2600 KM, dzięki czemu osiągnięto cel, jakim było rozpędzenie pierwszego superjachtu Pershing o długości 43,30 m LOA do prędkości maksymalnej 38 węzłów.
Pershing 140 to nie tylko pierwszy superjacht tej marki, który może pochwalić się wyjątkowymi osiągami; to także pierwszy jacht, który posiada podwyższony kokpit połączony bezpośrednio z pokładem słonecznym; pierwszy jacht, który posiada strefę dedykowaną właścicielowi na głównym pokładzie oraz pierwszy jacht, który maksymalizuje możliwości korzystania ze wszystkich pokładów i obszarów zewnętrznych. To osiągnięcie było możliwe dzięki połączeniu ich wszystkich w strefę klubu plażowego, która staje się rozszerzalna dzięki trzem rozkładanym bokom.
Stylistyka
Stylistycznie nowy okręt flagowy wyróżnia się smukłymi liniami, emblematycznymi dla sportowego i wyczynowego charakteru marki. Cecha ta jest dodatkowo wzmocniona przez zastosowanie na życzenie stalowej siatki na dziobie. Co więcej, łączy on innowacje projektowe z niektórymi z najbardziej ikonicznych detali marki, takich jak dwa boczne skrzydła, które są zintegrowane z jego nadbudówką, a następnie połączone na początku przejść do gunwale. Dziób, który zamiast tego ma zdecydowanie współczesny design, przyczynia się do poprawy aerodynamiki modelu. Cały obszar cum dziobowych jest ukryty, obsługiwany przez automatyczny mechanizm góra/dół, co pozwala zachować opływową estetykę projektu.
Wnętrza
Przechodząc teraz do wnętrza, właściciele Pershinga 140 mogą zaprojektować swój superjacht z pomocą projektantów ze Studia Fulvio De Simoni Firm oraz architektów projektu ze Stoczni Jachtowej Grupy Ferretti. Cały projekt wnętrza jest dostosowany do stylu właściciela, poprzez dodanie lub modyfikację opcji układu oferowanego przez stocznię.
Nowy Pershing 140 posiada oryginalny układ części rufowej, skonfigurowany jako podniesiony kokpit, który staje się poziomem antresoli: tworzy to dużą przestrzeń nad wodą, która wznosi się od wody aż do pokładu słonecznego i łączy całą część rufową. Ten rewolucyjny projekt tworzy ogromny klub plażowy nad wodą, całkowicie dostępny i umeblowany stołkami, krzesłami i wolnostojącymi elementami. Garaż może pomieścić zarówno tender Williams 565 jak i skuter wodny. Wodowanie i holowanie odbywa się poprzez otwarcie dwóch bocznych luków na lewej burcie.
Wokół kokpitu antresola zapewnia większą prywatność: pierwsze miejsce do opalania chroni drugi salon kokpitu przed natrętnymi spojrzeniami. Ten drugi salonik wyposażony jest w stół dla 10 osób, do którego można dostać się po przejściu kilku kroków w kierunku dziobu, a po bokach osłaniają go duże szklane panele zainstalowane na górnej burcie. To rozwiązanie przestrzenne, zaprojektowane z myślą o zapewnieniu najwyższego komfortu, pozwala właścicielowi cieszyć się obszarem, który posiada wszystkie zalety siedzenia na zewnątrz, ale w prywatnym miejscu, a także ułatwia przejście gościom, którzy mogą łatwo przejść przez obszary zewnętrzne lub wejść na główny pokład i wejść do salonu po przejściu przez salon.
Kokpit – Nowy Pershing 140
Po przejściu przez szklane drzwi do kokpitu, uzyskuje się dostęp do otwartej przestrzeni zalanej naturalnym światłem i podzielonej na dwa obszary: najpierw część mieszkalną, a następnie jadalną. Centralna część głównego pokładu prowadzi do kwater załogi po jednej stronie i do apartamentu właściciela po drugiej. Po lewej stronie znajduje się przejście do kokpitu lub do toalety dziennej. W tej części znajduje się również kabina główna. Nadal po lewej stronie, drzwi umieszczone na zewnętrznym przejściu otwierają się na schody prowadzące w dół do strefy pod pokładem, gdzie mieści się kuchnia i kwatery załogi. Po przeciwnej stronie, idąc w kierunku dziobu, najpierw trafia się na korytarz, z którego schody prowadzą do apartamentów gościnnych. Idąc dalej, wchodzi się do kwatery właściciela: wspaniałego prywatnego apartamentu na pełnym pokładzie, który właściciel może dowolnie modyfikować i dekorować. Wyposażony w podwójne łóżko, garderobę po lewej stronie i salon po prawej, ma wspaniały widok. Duża łazienka, wyposażona w prysznic oddzielony od wanny, a także toaletę i bidet na dwóch nadstawkach, znajduje się na wysokości dziobu. Na pierwszej jednostce właściciel postanowił zainstalować pokój rozrywkowy, likwidując łóżko, aby zrobić miejsce na sofy i fotele, stoliki oraz duży ekran telewizyjny.
DOLNY POKŁAD
Przestrzeń pod pokładem mieści cztery wygodne apartamenty gościnne, z których 2 mają podwójne łóżka i 2 podwójne, wszystkie z własną szafą i łazienką en suite. Maksymalny komfort zapewniono również w strefie dla załogi: po przejściu przez lobby załoga ma dostęp do dużej kuchni po lewej stronie, oddzielonej od jadalni drzwiami po prawej stronie, a idąc w kierunku dziobu znajdują się trzy sypialnie z łóżkami piętrowymi, każda z prywatną łazienką. Z holu załoga ma również bezpośredni dostęp do maszynowni i garażu.
POKŁAD SŁONECZNY I CZĘŚĆ DZIOBOWA
Górny pokład Pershinga 140 doskonale współgra z ogólną prywatnością zapewnianą centralnej części, która jest chroniona przez aluminiowy hard-top. Zaprojektowany jako przestronny taras panoramiczny, może być w całości umeblowany wolnostojącymi elementami, a dostęp do niego można uzyskać wchodząc z pokładu antresoli lub z podwyższonego kokpitu. Ten ostatni połączony jest z drugą stacją kontrolną, na wypadek gdybyśmy chcieli sterować flagowcem z zewnątrz. Na górnym pokładzie znajduje się bar i grill, strefa relaksu z leżakiem oraz, wyłącznie na pierwszej jednostce, projektor i ekran (oba zdejmowane) oraz stałe głośniki.
W obszernej przestrzeni zewnętrznej na dziobie jachtu, dostępnej jedynie poprzez boczne przejścia, znajduje się obszar z dużą podkładką do opalania, tuż przed pełnowartościowym ukrytym salonem wyposażonym w jacuzzi, wsuwaną jadalnię z dwoma fotelami, stół i miejsce do opalania. Strefa ta jest widoczna tylko wtedy, gdy jacht jest zakotwiczony lub zacumowany, natomiast podczas żeglugi jest ona przykryta przesuwną platformą, co przyczynia się do opływowego charakteru linii zewnętrznych. Aranżacja tej prywatnej strefy, jak i wielu innych, może być całkowicie dostosowana do gustów właściciela.