Pershing 9X – jacht zaprojektowany z pasją

Pershing 9X – jacht zaprojektowany z pasją

Grupa Ferretti wie, jak wyrobić sobie markę w dziedzinie jachtów, co jest oczywiste w ich bogatej historii i reputacji w dostarczaniu na rynek boskich jednostek rekreacyjnych. Z hasłem przewodnim pasja, innowacja i doskonałość, żaden jacht w katalogu nie oddaje tej świętej trójcy w sposób bardziej zwięzły i ukierunkowany niż nowy, olśniewający Pershing 9X.

 Przy 28 metrach, Pershing 9X jest lekki, elegancki i szybki, co czyni go absolutnie wymarzonym jachtem na otwarte wody – szczególnie dla tych, którzy chcą łatwo manewrować jachtem, który może rzucić kotwicę w dowolnym miejscu. Od kubańskiej muzyki i koktajli w Miami po imprezowe weekendy na Ibizie, jest to jacht, który rozpala poczucie młodości i żywiołowości. Pomimo swoich statystycznie niewielkich rozmiarów, na Pershingu 9X nie ma mowy o ścisku. Cztery wspaniałe kabiny zapewniają miejsce do spania dla 8 gości, a schowane kwatery dla załogi pozwalają utrzymać 3 członków załogi w doskonałej formie.

Punkt mocy na wodzie

Pershing 9X został opisany jako odrzutowiec myśliwski i już na pierwszy rzut oka widać, jak zadziorny jacht otrzymał swoją nazwę. Smukłe linie prowadzą do potężnego punktu, jej czarno-biały styl nadaje się do Bondowskiego stylu na błękitnej wodzie, a jej sportowa sylwetka wystarczy, aby każdy koneser jachtów był głodny. Statystyki i szczegóły techniczne są gęste i szybkie, aby to potwierdzić; z dwoma silnikami MTU 16V2000 M96L może osiągnąć zapierającą dech w piersiach prędkość maksymalną 42 węzłów, a przelotową 38. Podwójne stabilizatory żyroskopowe Seakeeper NG9 utrzymują go w miejscu na kotwicy, a zaawansowane rozwiązania techniczne sprawiają, że jest to przełomowy jacht XXI wieku.

Innowacyjne, męskie wnętrza

Sportowa atmosfera przeniosła się z zewnątrz do środka. Po wejściu na główny pokład, przestrzeń wypełnia się naturalnym światłem z otaczających go szklanych okien, dzięki czemu widoki na ocean nie wymagają nawet odwrócenia głowy. Łupkowe szarości, chłodne biele i odcienie onyksu nadają wnętrzu męski charakter. Poltrona Frau współprojektowała wnętrze Pershinga 9X i po dekadzie współpracy z Pershing Group widać, że jest to partnerstwo stworzone po to, by trwać.

Wykorzystując w pełni otwartą przestrzeń, goście mogą zjeść nieformalny lub formalny posiłek przy lśniącym białym stole od Italy Dream Design, a następnie przenieść się ukradkiem na obszerną sofę Gran Torino w otwartym salonie. Stanowisko sternika również stanowi część przestrzeni mieszkalnej, co jest mile widziane dla tych, którzy kochają pełne doświadczenie żeglarskie. Kokpit również został wpleciony w projekt przestrzeni mieszkalnej, z leżakiem i częścią mieszkalną wyposażoną w mały, opuszczany stolik.

Pershing 9X jacht

Pershingi są doskonałym wyborem

To osiągi powyżej 40 węzłów z ostentacją ogona koguta. Służą do przedostania się do najlepszego miejsca na lunch przed grupą. Dla płynięcia trochę dalej, szybciej, aby osiągnąć najlepsze nurkowanie. Za bycie ostatnim jachtem, który opuszcza zatokę w niedzielny wieczór i wciąż wraca do portu jako pierwszy.

A 9x włoskiego konstruktora to czysty Pershing. Para jednostek MTU 16V 2000 M96L o mocy 2638 KM podłączonych do napędów powierzchniowych Top System zapewnia potężne uderzenie i pióropusz, który może osiągnąć 30 stóp. Pershing twierdzi, że maksymalna prędkość tego 92-stopowca to 42 węzły, choć podczas naszego testu w La Spezia we Włoszech udało nam się osiągnąć węzeł więcej przy obciążeniu zbliżonym do połowy: 11 osób, jedna trzecia paliwa, jedna połowa słodkiej wody i puste czarne i szare zbiorniki, ale pełny garaż. Warunki były bliskie ideału, nieruchome powietrze i płaskie, spokojne morze, którego nie mogliśmy się doczekać. Jedyną niedoskonałością była temperatura powietrza na zewnątrz wynosząca 52 stopnie Fahrenheita, co przy tle ośnieżonych Apeninów prawdopodobnie wydawało się bardziej rześkie niż w rzeczywistości. Z pewnością, jeśli byłeś na zewnątrz, kiedy była zwinięta, zauważyłeś chłód wiatru, ale na szczęście jej wnętrze miało stałe 66 stopni F, więc mogę ręczyć za system grzewczy, chociaż wolałbym nie robić z tego nawyku.

Opcje, które muszę mieć na pokładzie to dwa żyrostabilizatory Seakeeper 9 dla komfortu na kotwicy oraz elektrohydrauliczny joystick Xenta do manewrowania w bliskiej odległości. Przy prędkościach większych niż 8 węzłów sternik może prowadzić jacht za pomocą joysticka, co było dla mnie niezwykle satysfakcjonujące zarówno na dużych siedzeniach pod pokładem, jak i na flybridge. Zmiana kursu wymagała jedynie lekkiego przekręcenia kciuka i palca wskazującego.

Podczas rejsu z prędkością 38 węzłów silniki naszej 9x kręciły się z prędkością 2250 obr/min i spalały 110 galonów na silnik, co przy 10-procentowej rezerwie daje zasięg prawie 370 mil morskich. Na pełnym gazie te diesle zasysają 2,2 galonów na minutę, czyli 6,3 galonów na milę morską. Ustawiając przepustnice w pozycji “bumble”, którą uznaję za około 750 obr/min, 9x wchodzi w rejs z prędkością 10 węzłów na około 900 mil morskich.

WNĘTRZA W PERSHING 5X

Wnętrza Pershinga są wyraziste, odzwierciedlają młodzieńcze gusta. Szezlong w kabinie właścicieli jest największym punktem dotykowym na jachcie. Wypróbowałem ją z entuzjazmem, ale tak jak jest, nie jest ona odpowiednia dla mojej mierzącej 6 stóp i 6 cali sylwetki. Bardziej komfortowo było mi, gdy siedziałem odwrotnie, plecami do grodzi, choć jestem pewien, że inżynierowie Pershinga załatwiliby to dla mnie w mgnieniu oka, gdybym tylko poprosił.

Na tym pokładzie znajduje się również kuchnia jachtu, która służy jako mesa dla załogi, do której prowadzą schody z lewego rogu głównego salonu. Garaż pod rufową osłoną przeciwsłoneczną jest wystarczająco duży na tender i zabawkę. Najati ma największy RIB Williamsa jaki się zmieścił, Turbojet 385, a także Sea-Doo. Po naszych próbach morskich nasz jacht czekała długa podróż na południe jako duży ładunek pokładowy na statku transportowym płynącym do Afryki. Jej właściciel odbierał ją w Angoli, gdzie zasoby górnicze i naftowe stworzyły jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek kontynentu – rosnącą niemal tak szybko, jak lata Pershing 9x.

OSIĄGI

Płynąc pewnie przez zakręty i obroty, Pershing 5X prostuje się, aby zapewnić szybkie uderzenie do prędkości maksymalnej 35 węzłów. Oddaliśmy ster, nieco żałując, że nie mogliśmy wypróbować jednostki wyposażonej w silnik Cat. Osiągając maksymalną prędkość 45 węzłów, ma się wrażenie, że Pershing 5X naprawdę dostarczy prawdziwych wrażeń. Naszym zdaniem zespół Pershinga doskonale zaadresował rynek, który chce przyciągnąć: nowe jednostki w klasie Open, młode rodziny i pary, które cenią sobie styl, jakość i osiągi.

Dodaj komentarz